tirsdag 9. juni 2009

Diesel-fume og nattevakt

Back onboard. Et døgn i London, middag og drinks med Hege, Randi og Helen, HSE kurs, 7timers nattflygning og 5 timer på heliporten i Lagos, Nigeria og jeg var omsider på jobb igjen. Gikk rett fra helikopter på noe som skulle være 12 timers vakt, jobba 5 timer og fikk beskjed om å gå å legge meg for å gå natt istedet.. Så det ble vel noe sånt som 5 timers søvn..

Masse masse folk ombord, mye av de gamle, men en hel bråte med folk jeg ikke aner hva egentlig gjør annet enn å henge over skuldrene våre og mase. Vi har skiftet ut alt software ombord nesten, så alt har vært fullstendig kaos siden vi kom. Og bortsett fra at jeg omtrent har gått i bakken 2 ganger av diesel-damp i arbeidsbåten så er livet ombord ganske bra:) (og det viste seg at båten lakk masse diesel så det var ikke bare jeg som var ømfintelig) Men min konklusjon er at diesel suger. Ellers kan jeg melde om varierende vær i Nigeria regionen. Varmt, fuktig og skiftende tordenstormer med innslag av mye sol.

Nigeria er faktisk også mye mye bedre å reise til enn Angola. Hele crewet fikk slippe inn i landet (har ikke skjedd før..), immigrasjonen tok max 1time, heliporten var fin og flott, Lagos sett fra lufta var faktisk langt fra så mye slum som Luanda. Blant annet ordentlige veier og nesten ordentlig flyplass og endel områder som hadde ordentlige hus og byggninger. Og fortsatt ikke sett noen pirater:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar